Visa fullständig version : Problem med mitt Lowrance Mark 5 Hjälp!!!
skruven7
2011-04-19, 21:37
Har problem att ställa in mitt ekolod får inga bågar och sen ha ja ytstörnigar, ja får bort de om ja drar ner känsligheten men då får ja en ren o fin skärm men får ja in bågar då?
Dessa kör jag med, däremot kan du få ställa in känsligheten själv något snäpp +/-
Inställningar
- System
Avancerat [X]
- Ekolod
Manuellt läge [X]
Störfilter AV
Ytfilter AV
Fiskeläge - Långsam trolling
- Justera
Känslighet 65%
Palett 64%
Pingfrekvens - Långsammast
- Ekolodsalternativ
Färg - Gråskala
Realtidsbild [X]
Du kan även testa med en större jigg så att du precis ser den.
Sen finns även denna tråd http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php/67783-Lowrance-Mark-5x-hj%C3%A4lp?highlight=mark , du kanske hittar något nyttigt där med.
skruven7
2011-04-20, 14:54
Okej men var ute o kollade lite idag på att ja får ganska mycket ytstörningar vad kan de bero på när ja slår på fiskikonerna får ja jätte bra bild perfekt men då är de ju fisk överallt o ja vill ju ha bågar borde ju vara att ta samma inställningar som blir när man väljer fishid och kryssa i eller tänker ja fel, Tack för det förra med
Kan inte hjälpa dig mer än att du får testa dig fram, lägg en heldag på att få till alla inställningar så att du blir nöjd.
Kristoffers
2011-09-20, 20:17
Vet inte om du redan löst problemet, men tänk på vart du sätter givaren. för nära motorn kan göra att det blir onödiga störningar med tanke på luftbubblor som bildas vid givaren.