Visa fullständig version : Fröya
Ohoj!!!
Tänkte kolla om det är någon här som varit på Fröya och fiskat. I så fall: har ni några heta platser att dela med er av?
Tja jag har varit där. Det absolut bästa fisket får du från storbåt. Lite svårt att komma ut till platser som örnklacken mfl. Har du småbåt så ta en tiit i Sulfjorden......
Ja har också varit på Fröya. Som linus säger så är storbåtsfisket bäst men du kan även ha riktigt bra fiske ifrån småbåt. Så jag säger som linus igen... Sulfjorden, där hade vi riktigt bra fiske.
Ungefär hur mycket kostade en tur med turbåtarna?
Vilka arter är du intresserad av att fånga?
hmm... undra om de inte är 700kr /pers för en 10 timmars tur... eller är jag helt ute o cyklar? nån som har koll?
Jag tror att det ligger på 500nkr för en heldag! Men du kan ju ha otroligt fiske. Du kan ju prata med skepparna dom är ärliga och säger hur fisket är osv. Men vill du ha dom riktigt stora så är det nog turbåten som gäller... ;)
Sej och Torsk och havskatt är alltid kul. Är sugen på att prova att meta plattfisk.
Fröya har ju ett grymt fiske efter långa stundtals. Men annars är det ju främst Torsk och Sej som gäller.
Originally posted by Mugge
Sej och Torsk och havskatt är alltid kul. Är sugen på att prova att meta plattfisk.
För sej och torsk är ju örnklakken bäst. Havskatt är det rätt ont om på Fröya, endast sporadiska fångster. Plattfisk och knaggrocka är det rätt gott om på rätt bottnar. Försök leta upp sand och grusbottnar inomskärs på 20-30 meters djup. Förutom rocka och plattisar kan det finnas pigghaj där. Tänk på att rockan normalt är stationär och bör sättas tillbaks för attt undvika utfiskning.
570 kr tror jag en storbåtstur låg på !
Hej Mugge!
Jag har fiskat i Fröyaområdet i ungefär tio år och har under den tiden lärt mig en hel del om både fiskesätt och såklart platser. Precis som BBRF tidigare nämnde är havskatten tyvärr väldigt sällsynt i fångstbaljorna, men annars finns det en oerhörd mängd arter att fiska efter i området. Har själv fångat drygt 25 arter där, och har sett ytterligare minst tio fångade av andra.
Såg att flera svar talar om mest torsk och sej, och pilkar man enbart blir det ju såklart mycket av sånt, men även kolja, vitling, långa och lubb. Mitt absoluta tips är dock att variera fisket och meta mycket, både djupt efter lubb, långa, kungsfisk och haj, men även grunt efter plattfisk, knot, rocka och annat kul.
Jag har faktiskt knåpat ihop en liten skrift med tips och annat, och om du vill kan jag gärna maila över den till dig. Naturligtvis kan du även få en del bra tips om platser att prova. Hör av dig till mig på brosme_se@hotmail.com.
Skitt fiske
Anders P
Anders P ! om det fanns fler av sånna som du skulle det vara bra ! lyfter på hatten :) !
Hallå där Mugge!
Mailade till dig för drygt en vecka sen, men har inte hört något. Ville bara kolla om du fått mitt mail, éftersom din emailadress inte verkade 100% korrekt. Hör gärna av dig!
Anders P
Originally posted by brosme
Hallå där Mugge!
Mailade till dig för drygt en vecka sen, men har inte hört något. Ville bara kolla om du fått mitt mail, éftersom din emailadress inte verkade 100% korrekt. Hör gärna av dig!
Anders P
Tjena förresten......Passande underskrift ser jag.....:-)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.