Visa fullständig version : Fiskteställen runt gnesta från land!
Tjenare jag är bosatt i gnesta men tyvärr inte tillgång till en båt.
Vart finns det då bra ställen som jag kan kasta från land?
Det måste inte vara just i gnesta.. brukar åka till stendörren/mörkö/brandalsund och kasta men de ända stället som har gett resultat är stendörren.
Så vet ni bra ställen från land där det nappar helt okej runt omkring gnesta???
Tjenare, är också bosatt i Gnesta :)
Kan säga att fisket från land i dem närmsta sjöarna är dött! du kan få en och annan LITEN gädda/abborre..
Alger och näckrosor växer igen där man förut kunnat fiska från land så man behöver båt nu tyvärr. har ingen båt själv så
jag brukar göra som dig åka iväg till Studsvik/Nyköping/Södertälje.
Skit fiske på dej!
// Jimmy
MissPsycho
2011-08-27, 23:47
Har själv börja fiska igen, bor i Vagnhärad och brukar vara ute med båt i Klämmingen, men inte har de nappa så¨värst mycket där inte, nappade mer på mete i klämmingen haha! Men iaf båten ligger ju i klämmingen så letar själv förfullt efter nya ställen att stå och kasta från land.
Hittade idag ett bra ställe i Nynäs Naturreservat och det var vid Unnekroka ungefär, ut på udden där, står en P plats o en skylt till udden, fast glömt vad den hette dock haha! Men iaf, stannade först på udden där längst ut, men där var de inte för livat i vattnet och de blåste lite mera, men gick tillbaka en 100-200m och då fanns där ett berg närmare land med mycket vass, men var precis så man kunde kasta bra och himels vad de hoppade småfisk, och andra kastet så nappade de, men släppte precis vid land, sen nappade igen o igen o igen haha, men fick fan aldrig upp fisken/arna. Men första var en gädda, ca 3-4kg skulle jag tro och de andra kändes lite lättare men ändå inte för lätta runt 1-2kg men vet inte va de va för fisk för hann bara se dem en halv sekund haha! Men där är ett ställa jag ska besöka igen iaf. Imon blir de att kolla vid Stora och Lilla Frillingen. Lilla är lite svår att ta sig till just för de är mosser där, men ska se om de går att kasta där, Lilla ska iaf vara väldigt fiskrik sägs de och ha lite annorlundare arter.
Hej!
Har sommarstuga i gnesta och båt i klämmingen.
I klämmingen kan du åka förbi infarten mot kattnäs och ca 1-1,5 mil till du kommer till en lång allé längs huvudvägen.
Efter allén kör du in höger på en grusväg och kommer efter några få hundra meter till en bro där du kan fiska av relativt stora områden. Detta är inte speciellt långt ifrån Laxne.
Har du tillgång till vadarbyxor kan du åka igenom rondellen vid OKQ8 mot nyköping/ehrendal.
precis innan Z-svängen kan du vada ut och fiska av utloppet från frössjön till sillen.
Där kan du få både gädda/gös/abborre.
Mete med dött agn i ån innan bryggeriholmen har gett gäddor i fin storlek, speciellt runt den lilla bron där pendeltåget går.
För fler förslag rekomenderar jag dig att gå in på Berras jakt och fiske och snacka med David eller Utte, de kan ge dig ännu fler tips.
Hoppas det hjälpt något!
Skitfiske
Det är såna ställen man har testat redan men ger inte alls mycket fisk dem senaste 2 åren :(
Sillen är riklig på gös abborre men tyvärr är den privat ägd så man bör ta kontakt med ägaren för att få tillåtelse att fiska på hans vatten.
Hej!
Har sommarstuga i gnesta och båt i klämmingen.
I klämmingen kan du åka förbi infarten mot kattnäs och ca 1-1,5 mil till du kommer till en lång allé längs huvudvägen.
Efter allén kör du in höger på en grusväg och kommer efter några få hundra meter till en bro där du kan fiska av relativt stora områden. Detta är inte speciellt långt ifrån Laxne.
Har du tillgång till vadarbyxor kan du åka igenom rondellen vid OKQ8 mot nyköping/ehrendal.
precis innan Z-svängen kan du vada ut och fiska av utloppet från frössjön till sillen.
Där kan du få både gädda/gös/abborre.
Mete med dött agn i ån innan bryggeriholmen har gett gäddor i fin storlek, speciellt runt den lilla bron där pendeltåget går.
För fler förslag rekomenderar jag dig att gå in på Berras jakt och fiske och snacka med David eller Utte, de kan ge dig ännu fler tips.
Hoppas det hjälpt något!
Skitfiske
F.Persson
2011-09-03, 00:42
Jonas de är bara att införskaffa dig en liten båt, så är dina problem borta! annars är de bara köra studsvik,stendörren osv där du redan provat de handlar bara om att komma vid rätt tillfälle och ha rätt färg på sakerna!