handdator

Visa fullständig version : abu garcias flash atom

mack33
2008-04-05, 20:19
nån som testat abu garcias flash atom funkar mkt bra för meej på gädda vad tycker ni???

pontus
2008-04-05, 20:53
Visst har jag provat atom flash. Hade en riktigt bra fiskesommar för ca:10 år sedan då ett silver/blå atom flash 20g var det enda draget jag behövde, för det levererade alltid. Även om det aldrig lyckades locka till sig någon större gädda använder jag det än idag.

El_Kebabo
2008-04-05, 21:03
tog mitt förra gäddpb på en flash utö i blå/silver så de funkar rätt bra de där

Jolle96
2008-10-28, 16:54
Atom är ju en klassiker som många här har i sin beteslåda,svenska gös rekordet är ju taget på Atom:sun:

lethul
2008-11-06, 13:29
är det nån större skillnad på Atom och Utö ?

Old Firehand
2008-11-06, 17:43
nån som testat abu garcias flash atom funkar mkt bra för meej på gädda vad tycker ni???

Hej Markus "Flash", ABU Atomdraget, Flash eller inte, har alltid varit ett suveränt skeddrag att spinna efter Gädda med. I insjöar brukar silver-, guld- och kopparfärgade atomdrag ge bra utdelning både under vår och höst. För de Gäddfiskare som håller till i Östersjöns skärgårdar är blå/silver fångstsäkra under våren när Strömmingen kommer in mot stränderna. Det YP-färgade (Yellow Perch) eller grön/gula ABU Atom-draget har inbyggd fångstgaranti när abborren leker i maj. Atom YP låter ingen Gäddfiskare komma hem lottlös! Jag vet inte hur många gånger som ABU Atom YP gett mig skäl att vara stolt efter en lyckad april- eller majfiskedag nere vid Gäddvikarna runt Mörkö.......
Save the Big Pikes for me!
Old Firehand
www.trumman.com

Bergman
2008-11-06, 17:59
Som de andra nämner så är Atom ett riktigt universalbete för gäddan. Jag har faktiskt en bekant som endast har Atom-skeddrag. Han vägrar av principskäl att använda nåt annat och han får ofta bra med gädda.

hö nu
2008-11-06, 19:41

andraplatsen vid MÅ gäddtävling på ekoln 112 cm 9,65 kg togs på ett rosa sånt:appl: fast det var en kopia från biltema:fiska1:

Mugge
2008-11-06, 21:16
Atomdraget ett av de fångstsäkraste beten som finns. Har ALLTID med mig ett par och de brukar kunna rädda dagen då inget annat funkar. Om det är bättre eller sämre med flash vågar jag inte uttala mig om, bra är det iallafall. Tog själv min första gädda på ett Atom YP för 27 år sedan (shit vad tiden går...)

Schlangen
2008-11-06, 22:02
kanon bete.Brukar annvända den där inte jerksen kan fiska, bland näckrosor o vass.
Har gjort egna vassskyddskrokar som jag sätter på atomen.

Petey21
2008-11-06, 22:11
Atom är nog min favorit bland traditionella skeddrag, kastar på ett Atom då och då för omväxlings skull, gärna i just den där flash-färgen men även vanliga färger som koppar brukar funka bra. Någon som testat att trolla eller köra dragrodd med Atom?

Sälstryparn
2008-11-06, 23:18
Jag och min bror rodde mycket drag med Atom och Toby
när vi var små .
Han fick en 4-kilos på svart Atom .

Ruskigt stor gädda tyckte vi då , , jag var 7 och han 6 år .

Tillsammans med gamla Rapala silver/blå var det nog Atom
som dominerade fisket under de lyckliga barnaåren ...

harlequine
2008-11-07, 02:11
Måste hålla med om att Atomdraget är riktigt bra!:appl:
Har alltid med atom i lådan bland handgjorda superjerkar med finaste lacken och hetaste färgkombinationer som har grymmaste gången å perfekt viktning. Å ända är det Atomdraget som levererar när jerkarna går bet vissa dagar. För typ 40kr får man ett drag som är riktigt fångstgivande, bra hållbarhet och som krokar jäkligt bra. Kul när man tänker på alla slantar som jerkarna å wobblersen kostat. Kanske enda negativa är att det är en riktig snipmagnet men det har ju åkt upp en å annan storgädda på Atomen genom tiderna så det är bara att nöta på så sitter gammelgäddan där en dag!
Atomdraget:buga:
/H