handdator

Visa fullständig version : Bästa fisketur?

Stizo
2002-11-10, 22:57
Kan ni berätta lite om era bästa fiske turer/resor?

Hör gärna om utlandsresor med mycket fisk... :sol: :sol: :sol:

rapala
2002-11-11, 07:20
ingen direkt fisketur men grymt mycket fisk! var uppe i havs akvariet vid monterey(en stad vid san francisco) och det var helt asballt! dom hade gigantiska akvarium med bla. barracuda,tonfisk,stingray och makrill, vid eventuell resa till kalifornien rek. detta starkt!!! ska i jul ut med en turbat och kanske dra ngn tonfisk oxo, om det inte e' alldeles tokdyrt att fara med en. mvh/:pissa1: :sol:

hebbe
2002-11-11, 15:27
min bästa fiske tur var i somras.jag och min brorsa hade varit ute
från klockan 8 på kvällen och 3,5 timmar senare hade vi inte haft
ett enda hugg, men så äntligen högg det! ingen stor fisk men det var en GÖS!!! på 1,3 kg min första gös och det var härlig känsla
att få en sådan för man har ju hört att det skulle finnas gös i sjön.
detta minne lever jag på än i dag och dan efter fick jag en till
lite mindre men ändå.

Bergman
2002-11-11, 16:51
Min bästa var ju för nån månad sen när jag tog 8-9 gäddor och min största Gös på en dag. Då var jag riktigt nöjd ! :D

klover
2002-11-11, 20:03
Kanske inte mitt bästa minne, men ganska bra ändå. Det var i samband med min 8 kilos. Jag och två polare fiskde gädda och jag fick fisk i mina tre första kast. När den tredje gädda högg satt vi alla till slut med varsin gädda på. Trippelhugg. Under 3 timmar tog vi 11 gäddor. Vikter mellan 2,5 - 8.
Sen var det en upplevelse när min son, då 5 år gammal fick sin första gädda i sitt livs första kast.:)