handdator

Visa fullständig version : Stinger, hur gör man?

Mahseer
2007-08-27, 13:00
Hej!
Jag skulle vilja ha in lite tips och bilder om någon har samt knutar ni använder er av när ni gör era stingers till era Vertikal jiggar. Vilka knutar är mest lämpade för ändamålet? Vilken krok är lämpligast osv. Hörde att en del gör dom med crimps och vajer.Vad säger ni, fram med förslag? Jag är nybörjare på det här så ni får hjälpa mig. Jag funderar själv på att använda mig av tjockare flätlina men vet inte hur jag ska gå tillväga.

MVH Mahseer

Mahseer
2007-08-27, 23:32
Finns det ingen därute som kan svara på detta. Någon borde veta nåt.

The_Jerkman
2007-08-27, 23:57
Jag kör med crimps och vajer, det har funkat för mej i flera år så varför byta!

Abborrmaster
2007-08-28, 00:45
Använd vajer som är nyloncoatad tvinna och värm sedan ihop över ett stearinljus.
Om du gör rätt blir det vrålstarkt!

benste
2007-08-28, 21:09
Inte för att det spelar roll men jag tror att du hade fått mer svar i spinnforumet. ;=)

Henk
2007-09-29, 11:46
Jag kör knytbar tafs och sätter ett beteslås i ögat och sen går jag bak med tafsen till en strl 4-8 trekrok beroende på modell på jiggen.

Spy
2010-03-16, 21:53
Här är en variant som jag kört med framgång

18842

Observera att jag kör wiren 4 gånger genom hylsan och lämnar två öglor.
Den lite större lägger jag runt öglan på jiggen och den andra låser så att stingern inte lossnar så lätt när den ligger i lådan t.ex.

18843

Wiren är Esox Super 7 (28lb) och crimpsen är Drennan 28-40lb

tre S
2010-03-17, 05:55