Visa fullständig version : Fiske i Västervik?
Hallå fiskarbröder! (och systrar naturligtvis)
Jag skulle vilja ha en hel massa tips om fiske i västervik nu framåt höstkanten. Bor strax under Jönköping så det är inte alltför långt att åka för att fiska över helgen. jag och polaren har nämligen köpt en nyare båt som ligger på 80-trailer så nu blir det lite mer åka av. jag har sökt lite på forumet men inte hittat någon konkret information. Skulle behöva lite ställen där man kan hyra stuga över helgen, båtramp, fiskekort(?) sjökort/kartor, hotspots, dragtips. Ja i stort sett allt... Fisket kommer väl vara riktat efter Gädda och även lite abbore kanske. vi kör med både dragg, spinn och jerk.
Tack på förhand! /Jimmy :fiska2:
jerkbait-fiske
2007-09-23, 21:12
kontakta västervik fiskecamp dom har stugor men rekomderar att du är lite tidigare ute
ska själv ner om ca 4 v
o fiska :fiska1:
Det var ju väldigt enkelt att få allting ordnat om man ringde till campen. Fanns tydligen ganska många lediga stugor nu på Lysingsbadet verkar det som. Så nu är vi 3 grabbar som åker ner 12-14 oktober. Någon annan som ska ner då?
makrill69
2007-09-29, 00:31
Hejsan!!
Hade jag varit er så hade jag tagit in på vandrar hemmet på hasselö...
Billigt o bra boende.. o riktigt bra gäddvatten nära..
Sätt i båten i västervik o åk ut till hasselö e mitt tipps!! (sök på hasselö på google)
Jag o bror min va där en helg i våras.. ca 70 gäddor, riktigt kul!!!
Skitfiske på er!!!!
Det lät ju intressant. Har aldrig hört om det stället. Det lär ju bli att man åker till västkusten fler än en gång om året nu så det ska kollas upp!
Eller vandrarhemmet i loftahammar som är ~4,5 mil norr om västervik, är roligare skärgård utanför där och lite mindre fisketryck.
Kolla på http://www.vastervik.se/sites/turist/templates/Turist_Page.aspx?id=5523
Alt finns ett rum eller två att hyra ovanpå stures bageri (!) precis brevid, du når dom på 0490-61072.
Båda ställena ligger ca 300 meter från hamnen som är stor, gratisramp finns på 2 ställen i stan och så här års brukar man kunna lägga båten gratis.
Gångtid i 25 knop till västervik är ca 30 minuter och gångtid till hasselö ca 15 minuter.
Tänk på att stället är en öken när det gäller fiskesaker (bor typ 700 pers där) så räkna inte med att kunna bunkra specialsaker
Behöver du tips på platser sen så skicka ett PM
// Mats
mandatory
2007-09-30, 15:40
Det lät ju intressant. Har aldrig hört om det stället. Det lär ju bli att man åker till västkusten fler än en gång om året nu så det ska kollas upp!
Vet du ens åt vilket håll du ska åka?? Västervik ligger väl knappast på västkusten!!?? :oj:
Jag måste sluta skriva inlägg på forum när man kommer hem från krogen... :cheers:
Tjena Jimmy, Du har plockat en bra stad att fiska i ;)
Är själv från västervik och är uppvuxen här. Farsan har alltid fiskat och hans polare med. är 24 år nu och vart med om ett par hotspots.
Min kompis och jag fiskar också när vi har tid. Precis reggat mig på forumet här och vet inte hur man skickar privata meddelande ;p
Men om du skickar ett till min mail skulle jag nog kunna ge dig ett par bra tipts iaf.
Btw Hasselö, Där har dom inprincip fiskeodlingar runt om hela ön ;<
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.