Visa fullständig version : pimpel sm 2004
kundvagnsfiskarn
2003-12-28, 14:22
tjena alla fiske tokar.... nån av er som vet något om sjön som de ska va sm på i år??? sjön heter näktern eller näktaren, ligger i östersundstrakten....
skulle vatt trevligt att veta något om sjön i förväg.....
skitfiske på er...
kan ju alltid hoppas på att sjön inehåller större fisk en vad årets sm sjö gjorde:)
Originally posted by fiskmix
kan ju alltid hoppas på att sjön inehåller större fisk en vad årets sm sjö gjorde:)
Ja håller med dig fiskmix, va ju brara massa smått :)
kundvagnsfiskarn
2003-12-28, 14:57
ja förra sjön var ju lite sådär vad gäller storlek.... vissa borrar va ju genomskinliga så små va de....nån mer som ska te sm 2004???
Sjön heter Näckten och ligger vid Storsjöns sydspets.
jag har ingen aning om vilka arter som finns där men kan tänka mig att sjön innehåller allt från röding till gädda, så ni lär få vara beredda på att det kan hända explosiva saker ”där nere under isen”!
Vet t.ex öringarna om det? :)
Kanske man skulle ställa upp, hur många deltagare brukar det va med?
mr.jimm det är inte bara att ställa upp, du måste kvala in och det gör man genom att vara med på DM året före.
vdå bara smått förra iår? vem drog en borre på dryga halvkilot ur tredje hålet? helt korrekt gissat. Jag!
Ja på den sjön där det var lagtävling FANNS dom väll :P men på sjön där den indviduella tävlingen gick va de bara små fisk.
möjrligt. var ju tine med individuellt. men om två år.. då jävlar
patricskoog
2003-12-28, 22:22
Jag fick en på 4 hg på öjen.. men sen snittade väl resten 5 gr och så fick man ju någon gärs på 1-4 gr
jag fick en på kanske 30g o den kändes ju hur stor som helst. värkligen knakade när man bröt naken på den. dom andra var ju bara att klämma sönder eller så dog dom av fallet när man släppte ner dom i skryllan.
Askungen
2003-12-28, 22:50
Så brukar det väl alltid vara för dig fiskmix? ;)
jas¨så vad blev det i våran interna tävling förra säsongen då??
:D;)
Askungen
2003-12-28, 23:01
Jaja, hade en liten svacka där bara... Sen att du hade enorm tur också... :)
jasså tur i 4 raka tävlingar:)
Askungen
2003-12-28, 23:14
Tre... Lite chattvarning här nu.
Näkten heter sjön, har bra bestånd av öring och röding.
Originally posted by fiskmix
jag fick en på kanske 30g o den kändes ju hur stor som helst. värkligen knakade när man bröt naken på den. dom andra var ju bara att klämma sönder eller så dog dom av fallet när man släppte ner dom i skryllan.
Hahaha! jo jag tror jag fick nån på runt 20-30g o den känndes ju enormt stor! :D
Fiskmix vilken placering kom du på?
vet inte har inte, var länge sedan jag kollade vilken placering men det var inte bra, men jag har för mig att jag komm 25:a eller 40:onde,
men året innan på hjälmaren komm jag 3:a
:):D
Jag tror jag kom 24 eller 26, kommer inte riktigt ihåg. Härligt att du kom 3 på hjälmaren. Min klasskamrat vann på hjälmaren.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.