Visa fullständig version : HÖ Premiär
Tjena , nu börjar det dra ihop sig till premiären , är det någon som har bra tips om flugval och olika platser Ålabodarna - Rydebäck - Råå - Hbg ?
Hijackar tråden lite, om det går för sig! Jag har fan aldrig orkat ge mig ut på havsöringspremiär, skäms lite för det då havsöring stör högst upp på min fisk-önskelista. Hur som helst, jag bor i Malmö men är inte särskilt sugen på att stå vid brofästet och kasta - vet ngn ett lite mer naturskönt ställe som inte ligger alltför långt borta ? :)
Lacholajbanfiske
2009-12-24, 01:43
Till HBG hade jag kört pattegrisen, ullsok och även olika sorters aria räkor. Men nämner även det att: INTE GLÖMMA SPINN SPÖT HEMMA!!!!! Vet själv att det är svårt att slita sig från flugspöt och brukar inte klara detta så bra själv! Men säger bara det att jag har varit med om många premierer då jag stått med fluga och nötat och lämnat spinn spöt hemma och inte fått ett skit!!, medans kompisarna står och halar upp den ena efter den andra blanka öringen.
Aj då , spinspöt fick stanna på skolan .. men aja får fixa det på något sätt.
Fluga borde vara effektivre så här års.
Kör på pattegrisen som verkar vara obligatorisk nere hos er.
Annars skulle jag rekomendera någon fluga med inslag av vitt.
Jag plockade en öring förra helgen, på vit räka bunden på strl 2, med inslag av självlysande flashmaterial som ryggsköld och lite spretande antenner.
Edit: Jag fiskar i stockholm.
Hijackar tråden lite, om det går för sig! Jag har fan aldrig orkat ge mig ut på havsöringspremiär, skäms lite för det då havsöring stör högst upp på min fisk-önskelista. Hur som helst, jag bor i Malmö men är inte särskilt sugen på att stå vid brofästet och kasta - vet ngn ett lite mer naturskönt ställe som inte ligger alltför långt borta ? :)
Jag skulle testa barsebäck, kanske inte naturskönt men jag tycker där är ganska mysigt. Har du inte bil kan du ju alltid ta bussen dit. Då kan du välja antingen pirarmarna eller att vada. Perfekt att vada mitt emellan piren och barsebäcksverket. Fisket var väll bättre förr som alltid med det tas trots allt en hel del öring där.
Annars om du har möjlighet är Abbekås ett säkert kort (håll koll på fredningsområdena bara).
HungrigaGäddan
2009-12-26, 22:31
Tjena. Är fett pepp på premiären! vad säger ni om Hittarps revet och Domsten som ligger norr om helsingborg? Har ni någon erfarenhet ifrån dessa platser?
Peace:winner:
Lånar tråden lite :) finns det inget annat än fluga ..... tar inte dem på jerk ?
Jodå dom tar på jerk, men jag personligen tror att en slimmad wobbler går före en högryggad jerk a la Buster osv.
Här kan du läsa en del ;) http://www.skanskakustfiskeklubben.se/index.php?page=spinnfiske-efter-kustoring
Jodå dom tar på jerk, men jag personligen tror att en slimmad wobbler går före en högryggad jerk a la Buster osv.
Här kan du läsa en del ;) http://www.skanskakustfiskeklubben.se/index.php?page=spinnfiske-efter-kustoring
tack så mkt :):fiska2:
andershbg
2009-12-27, 22:14
Ska själv försäka komma ut den 1e. Men lovar inget :) För min del blir det spinnfiske och då är det snappsdrag och spöket som gäller. Har inte bestämt mig om det blir Ålabodarna eller hbg.
Tjena. Är fett pepp på premiären! vad säger ni om Hittarps revet och Domsten som ligger norr om helsingborg? Har ni någon erfarenhet ifrån dessa platser?
Peace:winner:
Hittarp och Domsten är klassiker men det är lite väl kalt i vattnet än för vadning.
de blir råån med nyinförskaffat guideline flugspö :)
Ingen som ska fiska på Lernacken/Brofästet i Malmö ?
Lacholajbanfiske
2009-12-29, 17:47
Då ses vi där då fiskk, kommer bara fluga, har en Loop Opti vadarjacka, vit rutig!!!!
Någon som var i Råå på premiären ?
Lacholajbanfiske
2010-01-02, 18:51
Japp.
macpeter
2010-01-05, 09:32
Hittarps revet är ett bra ställe. Gå ut på tungan längst ut.
Där finns en liten stugby mellan Hittarp & Domsten. Verkligen ett hotspot.
Gråläge är också ruggigt bra.
Det är toppen att vada här på alla ställe.
:fiska1:
Peter
Hej hade tänkt fiska lite i rååån på lördag. Är det någon som vet om där ligger is?
Lacholajbanfiske
2010-01-08, 00:32
En kompis var där idag, han sa att där ligger is på dom lugna delarna av ån. Skit kallt och ingen fisk, rekomenderar att du tar med isborren om du ska dit på Lördag!!
hej såg det senare på edge. Då får man väl vänta lite eller ge sig ut på kusten. Tack för hjälpen.
hade med planerat in råån i helgen, men de ser inte jättespännande ut :S
va där i söndags och testade lite, men de blev fullt med is i spöringarna bara efter några kast. och is på båda sidor av ån. och de lär ju inte va mindre is nu me tanke på kylan..
Hittarps revet är ett bra ställe. Gå ut på tungan längst ut.
Där finns en liten stugby mellan Hittarp & Domsten. Verkligen ett hotspot.
Gråläge är också ruggigt bra.
Det är toppen att vada här på alla ställe.
:fiska1:
Peter
Här någonstans? ;)
http://img412.imageshack.us/img412/2245/skrmbilda.png
Har ett par höftvadare, klarar jag mig på det?