handdator

Visa fullständig version : Mälaren vid Södertälje

goodfella
2002-08-29, 16:00
En bit ut från S-tälje kanal runt Slandö men bäst av alla ställen är inne i kanalen utanför Astrazeneca, mittemot minigolfbanan, har aldrig sett på maken vad gäddorna är tokiga där. Vissa dagar kan man kasta 10 kast och få gädda på fyra av dom.
Jag har varit med om att när man vevar in när wobblern lagt sig om linan så att det snurrar längs ytan så kommer en gädda från sidan och attackerar. Helt sjukt ställe.
Men jag skulle inte våga äta dom pga Astrazenecas suspekta rör som leder ut i vattnet. Fiskarna kanske är fria från magsår iaf.

\\\Wiktor
2002-08-31, 00:45
inne i "viken" där lr? efter kajen som finns där?
ja där är det mysko att fiska :) kan fan få vad som helst där ju ;)
även under klaffbron kan man fiska med bra resultat..

goodfella
2002-08-31, 12:29
Ja i viken där det ligger som en skogsdunge (en liten ö). Jo hela kanalen är ju iof fin att fiska i, lite tråkig miljö bara.

\\\Wiktor
2002-09-01, 15:30
Originally posted by goodfella
Ja i viken där det ligger som en skogsdunge (en liten ö). Jo hela kanalen är ju iof fin att fiska i, lite tråkig miljö bara.

japp det funkar ju, men som du säger så är miljön tråkig!! :(

Inre maren funkar ju oxå bra!

Pikekiller
2002-09-03, 22:04
Med andra ord 100% catch and release. Måste man pröva nån gång. Jag har också ett kanonställe. ligger i Roslagen precis utanför Kapellskär. Om man åker in i viken in mot Tjockö finns till höger en vik in vid en sommarstuga. Om man lyckas hålla stugans ägare(en gumma) stången så nappar det riktigt bra där.Gumman har ingen koll på lagar och regler , hon har fått för sig att viken tillhör tomten....
I övrigt har det varit sugigt fiske i Roslagen i sommar , mycket bättre på Åland.

Pepo
2004-08-09, 19:27
Nu var det ju ett tag sedan denna tråd var aktuell ;) men var utanför AstraZeneca idag precis vid "utsläppet" med lite jigg....mkt med fina aborrar där. Imorrn tänkte jag gå längre in mot kanalen för att se hur fisket är där :)