Visa fullständig version : Omröstning - Jerklina!
Grävlingen
2008-05-16, 16:08
Tjo!
En gång för alla vilken lina är BÄST?
Har nu försökt samla in så många märken jag kunde komma på! Om jag missat någon viktig får ni hojta!
Motivera gärna i tråden!
Peace!
Jag röstar på Strikewire ! Har inte testat nya Strikewire extreme än, men är grymt nöjd med denna som jag har nu.
Har bara haft ett linbrott på den, men då satt betet i en cykel och linan skavdes mot något vasst. Är annars supernöjd med linan:)
Hur kan man veta vilken som är bäst om man inte provat alla..? :)
De två översta har jag goda erfarenheter av som "jerklinor". Än så länge kan jag inte ens avgöra vilken som är bäst av dem..
Grävlingen
2008-05-16, 16:21
Mjo! men man har förmodligen testat ett par av dem! Utifrån det får man ju välja! :)
andreas9
2008-05-16, 16:34
Visst har man inte provat alla men många har väl provat några och funnit någon man oftast köper. På grund av detta lär väl PP sticka iväg iom att den är väl mest utbredd. Det är den jag köper alltsomoftast iaf.
Däremot saknas det väl rätt många linor tyvärr...
Grävlingen
2008-05-16, 16:37
Visst har man inte provat alla men många har väl provat några och funnit någon man oftast köper. På grund av detta lär väl PP sticka iväg iom att den är väl mest utbredd. Det är den jag köper alltsomoftast iaf.
Däremot saknas det väl rätt många linor tyvärr...
Vilka linor saknas? Jag kan kanske försöka lägga till dem?
Humm... Ja det kanske blir en omröstning om "lyckad marknadsföring" detta?
The_Jerkman
2008-05-16, 19:13
FINS (PRT BRAID - Spectra Superline) - Lätt den bästa flätlinan !!
Grävlingen
2008-05-16, 23:41
Jag lyckas inte lägga till linan? Är det någon som vet hu man gör!?
Har ni inte testat cortland spectron eller masterbraid sa vet ni inte. Jag har testat Fins, PP, Tufline, Fireline, Fireline XDS och Spiderwire stealth. Ingen av dem ar i narheten av cortland. Den tar upp lite vatten, haller grymt bra for bakslag och bottennapp, trasslar inte heller. I och for sig ar smaken som baken delad...
Själv tycker jag Masterbraid håller snäppet högre klass än Spectron. Men eftersom den inte fick vara med så.......
//Stefan
Grävlingen
2008-05-17, 00:38
Ledsen att jag missade ett par märken och modeller! Men jag kom inte på fler :)
Rosa Pantern
2008-05-17, 02:45
Den bästa jerklina jag använt/använder är Daiwa Samurai Braided Line.
Linor jag använt innan och jämför med är Power Pro, Stren Super Braid, Fireline, Tuff Line, Spiderwire Stealth, Spiderwire Ultracast.
Grävlingen
2008-05-18, 11:21
Hehe, ytterligare en jag missat! :) Det går ju inte in mer än 20 alternativ i omröstningen ändå! :)
Sufix Performance Braid tycker jag är grymm. Den är slät som silke i 0.36 storlek.
Pontus Sj
2008-05-18, 17:29
Tuf-Line XP 0,41 är iaf något stark, rätade ut en Owner idag!
Kör med strike wire extreme 0,41 till de tyngsta jerkarna å bullrna. Annars kör jag 0,34 sufix matrix strong på mina jerkrullar.
Men nya strike wire:n är den bästa linan tycker jag!
Grävlingen
2008-05-28, 12:06
Ingen som har lite info om Spiderwire Ultracast Invisibrad??
Ingen som har lite info om Spiderwire Ultracast Invisibrad??
Jag kör med den på en av jerkrullarna. 0.36. Tycker den är riktigt bra. Sen vet jag inte om den är vidare osynlig, men den suger inte mycket vatten och verkar stark.
Grävlingen
2008-06-01, 22:27
Hehe Ok! det låter ju bra! Tänkte jag skulle försöka hitta den optimala linan med hjälp av denna tråd! :)
Invisibraiden verkar het! :)
ackeliba
2008-06-01, 23:22
Jag röstar på Power Pro.
Wreckbender
2008-06-01, 23:33
Hej, jag känner mig lite utanför, jag använder Penns Dynabraid och Sölvkrokens Extreme Braided.....
Grävlingen
2008-06-02, 01:10
Hehe, sorry, ytterligare ett par märken jag missade! :)
R.T DYNACABLE man behöver ingen annan lina...
mikepike
2008-06-12, 13:17
:cheers:Biltemas lina är mycket prisvärd
man får mer pengar över till sommaröl:cheers:
Gurrinho_Sportfiskaren
2008-09-05, 23:56
:cheers:Biltemas lina är mycket prisvärd
man får mer pengar över till sommaröl:cheers:
Det blir dyrare med Biltemas lina.
Krumelur
2008-09-06, 01:06
Vem har testat mer än en handdull?
Jag har kört med Fireline, Spiderwire, Ron Thomson och PP tror jag.
Tycker PP är klart bäst, ser inge anledning att byta. Men de flesta morderna flätlinor är ju bra, spelar väldigt lite roll vid praktiskt fiske.
tycker att stren är bäst av de som fans där! annars så slår daiwa samuraibraid allt! nått jag dock inte förstår är hur PP kan ligga etta! den förlora mycket förg blir snabb sliten och suger vatten efter ett tag! desutom så kasra den inte lika bra som tex stren.. det är min åsikt iaf!
Jag har bara goda erfarenheter av WHIPLASH PRO 0,28MM
Strike wire extreme tycker jag är den bästa linan. Har provar PP och Spire wire stealth innan men tycker nog att strike wire är bättre. Den är mer nörningstålig, spider wire "fransar" upp sig mitt på efter ett tag och PP blir det massa grön färg av i början :D.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.