Visa fullständig version : Trassel :(
LiljaFiskare
2008-06-15, 20:45
haha tjenare! har precis köpt min första multi-rulle , ,en ambassaduer 5600 ext
och man har ju ingen erfarenhet av multi rullar så de blev trassel efter andra kastet när draget landa på ytan! de e ju lite svårt i början med att perera med tummen på spolen osv! några bra tips för att de inte ska "gå åt helvete" fler gånger? :appl:
Mvh/ Lilja
Pontus Sj
2008-06-15, 20:54
Börja testa med att ställa kast-bromsen ganska hårt, funkade för mej i början och för min kompis som är nybliven jerkare. ;)
jerklimpan
2008-06-15, 21:05
haha tjenare! har precis köpt min första multi-rulle , ,en ambassaduer 5600 ext
och man har ju ingen erfarenhet av multi rullar så de blev trassel efter andra kastet när draget landa på ytan! de e ju lite svårt i början med att perera med tummen på spolen osv! några bra tips för att de inte ska "gå åt helvete" fler gånger? :appl:
Mvh/ Lilja
Ställ in kastbromsen rätt hårt å kasta i mjuk rörelse å undvik motvind . På ext är det väll manget broms sätt den på max så är de ju nästan bomsäkert .
Många gör felet med å välja för tjock å för mjuk lina typ hyperstrong å matrix pro då är det ju svårare men alla är vana i början . .
LiljaFiskare
2008-06-15, 22:33
då ska jag testa de :) tack för hjälpen
Ambassadeur5000
2008-06-26, 23:39
då ska jag testa de :) tack för hjälpen
Hur har det funkat? Bra?
Dr. Dängrot
2008-06-27, 00:35
Ett bra tips är du tittar på draget hela vägen, inte stå och slökasta åt ett annat håll än man tittar åt som man kan göra med haspel. Kastar jag jerkar är det väldigt lätt att se draget, men kastar jag skeddrag eller nåt liknande tittar jag uppåt redan innan kastet, missar jag draget är det lika bra att bromsa lätt med tummen direkt annars brukar det skita sig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.