Visa fullständig version : Köpes: Gäddrulle
modotifo
2004-02-16, 20:05
Vill köpa en "ambis" typ någon 6500rulle bra skick.
Gärna kort på rullen. typ 800kr (VÄNSTER VEV)
Varför prövar du inte lite mindre rull? Jag kan rekommendera CS Pro Rocket 5500 (och för dig 5501). Okej, jag vet inte hur mycet ruller kostar där i Sverige... Men om pengar räcker, köp det!
Rocket finns väl inte som vänstervevad..?
tack och lov inga vänster händer på den rullen :D
En ambassadeur C3 kanske? De finns som vänstervevade + att man kan uppgradera dem med andra kullager så att de går som en raket.
Originally posted by pontus
En ambassadeur C3 kanske? De finns som vänstervevade + att man kan uppgradera dem med andra kullager så att de går som en raket.
STTTOOOOPPPPP var kan man få tag i dessa kulager??? :kung1:
linu_z:Kolla med FRB, men jag har för mig att hatteraoutfitters (heter de så) har kommit upp i tidigare diskussioner om lager...
Linu_z. Pontus, börja med att spola ur orignallager med Aceton (varianten med olja) låt torka och smörj sedan med en droppe ABU:s rocketolja. Rullen kommer nu att kasta längre men den låter lite mer och kräver omsmörjning lite då o då..precis som en Rocket. Jag har testat med keramiska lager från http://www.tgsrocketfuel.com/ FRB beställde hem till mig när han ändo skulle ha. Kolla med honom...dessa lager gör rullen extremt välkastande!!!
Kolla annars med Boca Bearings på nätet.
De är tillverkare av keramiska lager och har fattat hur saker hänger ihop.
Den generella ABEC klassificeringen som alla i normala fall refererar till är underordnat materialet i banorna respektive kulorna, och kulornas kvalitet är den avgörande delen för en fiskerulle.
Boca har en ny serie som rullar lättlättlätt med kiselnitrid-kulor i ABEC klass 10 och rostfria lagerbanor i klass 5. Det bästa som finns, fria från korrosionsbekymmer och de kostar betydligt mindre än de TG säljer. Jag har även såna och när jag studerat dem noga brevid varann noteras en del likheter...