Visa fullständig version : Vikt på BFT strike giant.
Berndtsson
2005-05-31, 00:29
Jag undrar hur mycket ett BFT strike giant väger. Jag funderar på ett RST LF Hell Dawg men har läst här och sett på Lundgrens sida att det väger en del och efter som ryggen inte är vad den borde vara så är ett lättare spö att föredra.
vet inte riktigt hur mycket det väger, men det är inte alltför mycket tror jag.
kollar till imorrn, väger det på jobbet
Unregistered12
2005-05-31, 08:07
Satsa på ett Berkley Signa Pike Multi istället, väger mindre och är ett mycket bra för att inte säga bättre spö !
Unregistered12
2005-05-31, 08:23
Finns en recension på detta spöt (Signa Pike) i forumets recensionsdel, kolla där..
Berndtsson
2005-05-31, 09:34
Satsa på ett Berkley Signa Pike Multi istället, väger mindre och är ett mycket bra för att inte säga bättre spö !
Det orkar inte med de beten jag vill fiska med. Berkleyt tar beten upp till 100g medans Hell Dawg pallar beten upp till 160g och Strike Giant upp till 150g.
Berndtsson
2005-05-31, 09:36
vet inte riktigt hur mycket det väger, men det är inte alltför mycket tror jag.
kollar till imorrn, väger det på jobbet
Det vore bussigt, tack!
Jag köpte ett Strike Giant för ett tag sen och är grymt nöjd med det.
Mitt andra spö svajade för mycket med tyngre beten men med Strike Giant är det inga problem alls.
Vet inte vad det väger men jag kan säga att jag är supernöjd med mitt. Har fått några stora gäddor på det och dessutom körde jag det till 23cm shadarna i Norge och drog en del fin torsk på det. Riktigt skönt att både dänga och drilla med!
Vasskungen
2005-05-31, 13:26
Berndtsson; jag har ett Hell Dawg i bra skick om du är intresserad? du får det för 650:-
maila vid intresse: joha_kan@hotmail.com
Hell Dawg är Hell Dawg, och ska inte jämföras med Strike Giant.
Däremot ligger Strike Giant i samma spöklass som LF Chopper.
Berndtsson
2005-05-31, 16:46
Hell Dawg är Hell Dawg, och ska inte jämföras med Strike Giant.
Däremot ligger Strike Giant i samma spöklass som LF Chopper.
Oki, kan du utveckla det där lite mer? Låter som det ligger en intressant tanke bakom det där.
glömde såklart spöt hemma imorse, men nu står det vid dörrn så ja kan inte missa det.
har du inte hunnit få svar av nån annan innan imorrnkväll så får du det så fort ja kommer hem. sry....
frank3n5731n
2005-05-31, 21:20
0,34kg säger min berkley våg...
vet inte hurvida det är exakt men där ikring är det...
0,34kg säger min berkley våg...
vet inte hurvida det är exakt men där ikring är det...
har vägt spöt på en krönt våg på jobbet och det väger 270 gram.
inte nåt vidare exakt berkley=/
frank3n5731n
2005-06-01, 13:57
mmm... kan hända att vågen inte är så exakt på så låga vikter... men vad vet jag... ska kolla lite nogrannare senare på högre vikter o jämnföra!! annars reklamera!
Berndtsson
2005-06-01, 15:49
har vägt spöt på en krönt våg på jobbet och det väger 270 gram.
inte nåt vidare exakt berkley=/
Oki, tack ulvan. Det är ju lite mindre än Hell Dawg som väger 400g. Men vi får se. Jag hoppas på att P A skall utveckla sin tanke om att ett Hell Dawg är ett Hell Dawg, och inte skall jämnföras med Strike Giant.
Har ett jerkspö från RST LF som jag är supernöjd med och därför känns det bra att köpa ett till från samma märke, men jag tycker att chopper är för långt, helst skulle jag vilja ha ett 8fots spö, därför funtar jag på ett Hell Dawg som är 8,6fot.