handdator

Visa fullständig version : Hubben!!!!

wesslan666
2005-07-03, 15:16
nu är det så lite folk ingen som är intreserad av hubben längre lägger jag ner den snart.....??

CF
2005-07-03, 15:28
vilken hub?

Majakovskij
2005-07-03, 15:29
torrent som gäller nu.

men langa ip så kan jag bidra med en dator som har hyffsat mycket fiskefilm.

wesslan666
2005-07-03, 16:39
vesslan.myftp.org

fogelberg
2005-07-03, 18:45
Instämmer med Vesslan här..

om intresset för hubben har svalnat är det inte lönt att han eller jag lägger ner mer tid på den.

För er som varit frekventa besökare men inte kan komma in längre, läs de meddelande som ni får när ni blir utputtade igen...

Det beror förmodligen på att ni inte har rätt antal slots öppna....

1 hubb = 3 slots
2 hubbar = 6 slots
3 hubbar = 9 slots
4 hubbar = 12 slots

svårare än så är det inte...

FISH
2005-07-03, 21:14
försökte ta mig in på eran hub
men den sa att jag hade fake slots
kör med vanliga dc++ 0.674
och fakear inte några slots
så ngt är fel inställt
och jag var inte inne på några andra hubbar och har 3 slots öppna
kan vara därför inte folk kommer in
MVH
Jonny

Majakovskij
2005-07-03, 21:24
kanske skulle lära dig att lägga upp hubb först. står som ovanstående att jag inte har rätt antal inställda slots.

fogelberg
2005-07-03, 22:53
hmmmm skumt...
Vesslan.... jag kikar på detta direkt...

jojjenn
2005-07-03, 23:29
Fick ställa om en massa grejjor och när ja kommer in så ser jag att hälften av användarna har "op" lr vad det kallas i dc och inte sharar ett skit.....Vill ni ha ngt ska väll alla hjälpas åt?

fogelberg
2005-07-04, 00:13
1. det finns 2 OP's i hubben, varav en har en share...
2. de andra är inte Op's, det är bottar.. för att hålla ordning på regler och annat skit.

~FB~Pike
2005-07-04, 08:07
försökte ta mig in på eran hub
men den sa att jag hade fake slots
kör med vanliga dc++ 0.674
och fakear inte några slots
så ngt är fel inställt
och jag var inte inne på några andra hubbar och har 3 slots öppna
kan vara därför inte folk kommer in
MVH
Jonny

Samma sak för mig...

wesslan666
2005-07-04, 19:02
Nu Har Vi Bytt Tillbaka Till Gamla Igen Så Nu Funkar Allt Som Det Ska In Med Er Nu Så Vi Får Lite Fart I Chatten.....

fogelberg
2005-07-04, 19:25
nackdelen med den gamla är att de som har Odc inte kommer in, men det får kvitta...

börjar kännas som att det kvittar.... hinner ju knappt fiska längre..

Jakobsson_
2005-07-06, 12:52
När jag säker på den kommer den inte upp :(
Man ska väl skriva vesslan.myftp.org där det står Filter och där det står Configured public hub list så skriver man www.hublist.org/publichublist.xml.bz2

Eller gör man på nåt annnat sätt. Jag är inte så hajj på dc :( :(

fogelberg
2005-07-06, 13:06
När jag säker på den kommer den inte upp :(
Man ska väl skriva vesslan.myftp.org där det står Filter och där det står Configured public hub list så skriver man www.hublist.org/publichublist.xml.bz2

Eller gör man på nåt annnat sätt. Jag är inte så hajj på dc :( :(nej...
antingen lägger du till den manuellt i favoriterna, eller så skriver du adressen i manuell connect adress, brevid FILTER...

Majakovskij
2005-07-06, 13:23
ta bort reglen maxhubs 4, ändra till 10 eller nåt.

Jakobsson_
2005-07-06, 13:34
Nu är jag inne i den :rockbanan :rockbanan :rockbanan :rockbanan :rockbanan :rockbanan :rockbanan :rockbanan :rockbanan :rockbanan

fogelberg
2005-07-06, 15:48
ta bort reglen maxhubs 4, ändra till 10 eller nåt.
glöm det....

Majakovskij
2005-07-06, 18:04
glöm det....

och du kan glömma de flestas fiskefilmer om du inte vill förnya dig.

Danne67
2005-07-06, 20:25
och du kan glömma de flestas fiskefilmer om du inte vill förnya dig.
Ladda hem på 1-2 kb/s är ganska ointressant i alla fall. Tror inte att det blir fler filmer när det går för långsamt!

/D

Evert
2005-07-06, 21:02
få filmer var rätta ordet. Rätt snabbt gjort och tanka ner det man vill ha. Sen tillämpar ju också andra hubbar "max antal hubbar" att vara uppkopplade mot. Därmed blir det ju till att stänga ner fiskehubben :rolleyes:

DragQ
2005-07-06, 21:54
få filmer var rätta ordet. Rätt snabbt gjort och tanka ner det man vill ha. Sen tillämpar ju också andra hubbar "max antal hubbar" att vara uppkopplade mot. Därmed blir det ju till att stänga ner fiskehubben :rolleyes:

Precis ... fixa maxhubbarna så kommer det nog "krylla" av folk. Jag skulle sluta stänga ner den iaf =)

savbrink
2005-07-07, 00:11
Jag förstår inte riktigt vitsen med max tre hubbar eller vad det är. Det största problemet med hubben är ju att det är så lite folk där.. Aldrig några problem med att hitta folk med lediga slots..
Jag som alltid är ute på dc är nästan aldrig inne på hubben för att då kan jag inte vara inne på andra större hubbar som jag laddar annan film från.

Precis ... fixa maxhubbarna så kommer det nog "krylla" av folk. Jag skulle sluta stänga ner den iaf =)

ezox
2005-07-09, 10:24
Jag förstår inte riktigt vitsen med max tre hubbar eller vad det är. Det största problemet med hubben är ju att det är så lite folk där.. Aldrig några problem med att hitta folk med lediga slots..
Jag som alltid är ute på dc är nästan aldrig inne på hubben för att då kan jag inte vara inne på andra större hubbar som jag laddar annan film från.

amen to that brother!! ;)

Jonas Da Man
2005-07-09, 16:35
Palla sitta å vänta på slots hela jävla dagen , har ni inget ni tankar å många uploaders stäng ner de andra hubbarna...

fogelberg
2005-07-09, 18:52
mycket gnäll...

Vi kan ju lika gärna ändra reglerna så att det endast får delas ut fiskerelaterade filer då ju, typ navigering, foton, filmer...

Så att alla som inte har något fiskerelaterat åker ut direkt... många som delar ut skit som bilder som ska läggas ihop till en CS film osv... inga namn nämnda Lazinko ;)

Hubben finns, den har sina regler... så jäkla svårt kan det inte vara att följa de? Använd er av hubben eller inte...

Jag lägger ingen röst på hur det ska bli, vesslan får bestämma detta själv.

Jonas Da Man
2005-07-09, 19:30
mycket gnäll...

Vi kan ju lika gärna ändra reglerna så att det endast får delas ut fiskerelaterade filer då ju, typ navigering, foton, filmer...

Så att alla som inte har något fiskerelaterat åker ut direkt... många som delar ut skit som bilder som ska läggas ihop till en CS film osv... inga namn nämnda Lazinko ;)

Hubben finns, den har sina regler... så jäkla svårt kan det inte vara att följa de? Använd er av hubben eller inte...

Nr 1. Finns det någon med BRA uppkoppling inne så att vi kan sprida filmerna någorlunda snabbt ?
Om det finns (ex. BBB 10/10) så bör denne ha 4 slots öppna då en hastighet på 250kb/person är hyfsat bra, inte mer så att alla tankar i typ 40 kb , det suger , tar liksom 45 år att få hem en film..

DragQ
2005-07-09, 19:33

Och allt gnäll om "era" regler började pg.a att ni klagade över att folk inte använde hubben. När folk sen säger att dom inte använder den av olika anledningar så kommer du med "my way or the high way" uttalanden.

Om du tänker efter så kanske det finns en anledning till att den är så pass tom som den är .... bara en tanke!

//DragQ

Flodebanan
2005-07-09, 22:57
mycket gnäll...

Du behöver väl inte tanka allt man delar?

savbrink
2005-07-10, 13:03
Helt rätt. Jag gillar idén med hubben men är inte på hubben för att det stör alla mina andra nedladdningar på "riktiga hubbar". Tror att många gör som jag laddar en fiskefilm och drar därifrån så fort den är färdig.
Ska en så speciell hubb ha någon framtid så måste reglerna ändras. Det måste ju ju vara roligare att sköta en hubb med lite folk än en helt folktom?

Och allt gnäll om "era" regler började pg.a att ni klagade över att folk inte använde hubben. När folk sen säger att dom inte använder den av olika anledningar så kommer du med "my way or the high way" uttalanden.

Om du tänker efter så kanske det finns en anledning till att den är så pass tom som den är .... bara en tanke!

//DragQ

Lazinko
2005-07-10, 22:32
hehe, csfilmsbilder är effektiva som fan om man vill ha hög share på större hubbar, har dock rensat lite nu ;)

mycket gnäll...

fogelberg
2005-07-11, 02:42
hehe, csfilmsbilder är effektiva som fan om man vill ha hög share på större hubbar, har dock rensat lite nu ;) :wink: :wink:

rogga3
2005-07-11, 06:53
Det finns redan en liknande hub på nätet > Nautical Hub. Där finns iaf mycket sjökortsrelaterat stuff. Har ni missat den så gå till rowboat.no-ip.com

MoSsE
2005-07-21, 12:14
Kan nån hjälpa mig att fixa så jag kan ladda ner mer än 1 film åt gången!??

Jag har endast fiskehuben connectad och trycker på en killes file list, efter det trycker jag på 3 filmer som jag vill ha.
Men då laddar endast 1 film, och efter den påbörjas nästa..
Det har alltid varit så, så kanske jag har nått fel på inställningarna?

Ja har DC++ 0.668 om det har nån betydelse?!

Tack på för hand:/

Mälarpiraten
2005-07-21, 12:24

Jag har endast fiskehuben connectad och trycker på en killes file list, efter det trycker jag på 3 filmer som jag vill ha.

Vad jag vet kan man bara ladda ner en fil åt gången från varje person.

fogelberg
2005-07-21, 12:55

har alltid varit så och ska vara så

savbrink
2005-07-21, 19:48
har alltid varit så och ska vara så

hmm.. hoppas du skojjar. Ändra settings- downloads - limit - maximum simulations. Så kan du ladda mer än en film i taget

Foppa
2005-07-21, 20:09
Han menar att han bara kan ladda en film i taget från EN person. Och så ska det vara.

savbrink
2005-07-21, 21:26
Han menar att han bara kan ladda en film i taget från EN person. Och så ska det vara.

Det går att lösa det också.. Genom att ställa in att dc söker efter filen från andra användare. Om det inte är något hemskt ovanligt så har alltid någon annan samma fil film.
Det suger rätt mycket bandbredd att ändra dessa inställningar så jag har inte själv kunnat trimma in det men med lite bättre lina så är det bara att köra.

Deepbay
2005-07-21, 22:40
nu är det så lite folk ingen som är intreserad av hubben längre lägger jag ner den snart.....??
jag tror intresset ökar när vintern närmar sig ,nu är ju alla ute å fiskar, de har ju varit så varm sommar att man ids ju inte sitta inne framför burken.

schizo
2005-09-27, 07:44
Va har hänt med Hubben?

evert...
2005-10-12, 21:34
Va har hänt med Hubben?

Ja vad har hänt me hubben, har legat nere nårra dar nu?

Flodebanan
2005-10-12, 22:13
Det går att lösa det också.. Genom att ställa in att dc söker efter filen från andra användare. Om det inte är något hemskt ovanligt så har alltid någon annan samma fil film.
Det suger rätt mycket bandbredd att ändra dessa inställningar så jag har inte själv kunnat trimma in det men med lite bättre lina så är det bara att köra.

Eller så kör man TORRENT som fungerar flera 100ggr bättre och precis som du beskriver:D

Foppa
2005-10-12, 22:22
Eller så kör man TORRENT som fungerar flera 100ggr bättre och precis som du beskriver:D

Nä, torrent är bara för de som inte har 10mbit-lina och kommer in på ancient spirit :)

Flymaster
2005-10-13, 07:21
Nä, torrent är bara för de som inte har 10mbit-lina och kommer in på ancient spirit :)

håller med :headbang:

Wobblersnidarn
2005-10-13, 21:17
Hur o när kan man komma åt dessa fiskefilmer.
Jag har ingen kunskap i detta ämne
Kan någon förklara för mig "grundnivå" :headbang: :rockbanan

Flodebanan
2005-10-13, 21:51

Fan va gött sitter du på en 10MB lina så kan du ju hosta en trevlig fiskeftp? :)

Tror det e på G, hittade en wärsch kille på swebits som hade BBB 10/10 som kunde tänka sig detta.

Vesslan, aldrig tänkt på att hosta en fiske-ftp? Eller du kanske inte sitter inne på den bandbredden? :)

savbrink
2005-10-13, 22:44
Palla sitta å vänta på slots hela jävla dagen , har ni inget ni tankar å många uploaders stäng ner de andra hubbarna...

Eller så stänger man inte av datorn så fort man har laddat ner det man vill ha! Spelar inte så stor roll om det tar 1h eller 4 veckor att ladda en film. Den som väntar på något gott..

Lazinko
2005-10-13, 23:22
satt på engelska fiskehubbar o tankade karpfilmer tidigare, en film tog 1.5 veckas onlinetid att få hem :) tankade i mellan 2-8 kb/s av nån italienare då.
jobbigt o vakna till surrandet av en amd 2800+fläkt. i 1.5 vecka, men för kordas karpfilmer var det NÄSTAN värt det.

savbrink
2005-10-14, 09:30
satt på engelska fiskehubbar o tankade karpfilmer tidigare, en film tog 1.5 veckas onlinetid att få hem :) tankade i mellan 2-8 kb/s av nån italienare då.
jobbigt o vakna till surrandet av en amd 2800+fläkt. i 1.5 vecka, men för kordas karpfilmer var det NÄSTAN värt det.

Köp större fläktar till datorn så stör det mindre. Jag kör med en 120 mm chassifläkt och en 90 mm cpu-fläkt märker knappt att datorn är igång.

timo
2005-10-15, 15:16
'Connection refused' på vesslan.myftp.org

Är det rätt adress? Vilka regler gäller?

savbrink
2005-10-15, 16:19
Gissar på att hubben är stängd. Var ju inte en människa där sista tiden p.g.a begränsingen på hubbar. Max fyra hubbar är på tok för lite nu när många sitter på 10 mbit linor eller värre.