Visa fullständig version : havsöring fiske kompis sökes
crillegbg
2008-01-05, 23:19
tjena jag är en kille från norra gbg som söker en kompis att fiska med i vår om någon känner sig manad så hör av er
tjena jag är en kille från norra gbg som söker en kompis att fiska med i vår om någon känner sig manad så hör av er
sluta bo i göteborg är en bra början ;)
NinjaLinus
2008-01-06, 12:28
är det ens lönt att fiska efter havsöring så långt upp på västkusten? Jag försöker inte vara spydig, har bara aldrig hört ngt HÖ-fiske däruppe!
är det ens lönt att fiska efter havsöring så långt upp på västkusten? Jag försöker inte vara spydig, har bara aldrig hört ngt HÖ-fiske däruppe!
Havsöringen finns längs hela vår kust. Den finns långt norr om Lofoten och den finns i Sydamerika. Alltså finns den oxå i GBG. Visserligen är västkustöringen betydligt mindre än syd och östkustsöringen men det tas stora fiskar med jämna mellanrum.
Havsöringen finns längs hela vår kust. Den finns långt norr om Lofoten och den finns i Sydamerika. Alltså finns den oxå i GBG. Visserligen är västkustöringen betydligt mindre än syd och östkustsöringen men det tas stora fiskar med jämna mellanrum.
Efter vad jag läst mig till, verkar det finnas mer HÖ på västkusten men storleken är mindre. Kanske, kanske inte...:popcorn:
Efter vad jag läst mig till, verkar det finnas mer HÖ på västkusten men storleken är mindre. Kanske, kanske inte...:popcorn:
I alla fall är det inga problem att sticka ut och dra 2-3 småpellar på ett par timmar. 8-9 småpellar händer oxå med jämna mellanrum.
Snittvikten har ökat på öring längs västkusten de senaste åren, de har ju ökat minimimåtten och detta har tydligen varit positivt för fisken. I somras provade jag öringfisket i bohuslän för första gången och måste säga att det är väldigt bra och roligt, detta då det finns så många intressant områden, iallafall om man jämför med sydkusten som ju inte går av för hackor den heller.
Abborrmaster
2008-01-06, 15:42
För att gå back on topic igen så har jag fiskat en hel del HÖ i Göteborgstrakten och kan en hel del ställen.
Hör av dig när det börjar närma sig.
Finns det någon som känner till några bra ställen i skåne, tänker sticka iväg på en liten tripp i feb/mar.
MC-Gurra
2008-01-06, 16:02
Jag fiskar gärna med dig men jag bor ca 15 mil norr om Gbg. Tänker du bara fiska i gbg eller längs hela västkusten? Jag kan tänka mig att köra ca 10 mil ner men kanske inte hela vägen till gbg. Med andra ord söker även jag fiske kompisar i norra bohuslän (havsöring). /Gustav
NinjaLinus
2008-01-06, 16:36
Man lär sig ngt nytt varje dag!!
crillegbg
2008-01-06, 17:33
kan säga så här om havs öring fisket här på väst visst dom är inte stora men jag har fått två stycken i våras på 2,5 kg 3,5 kg
kan säga så här om havs öring fisket här på väst visst dom är inte stora men jag har fått två stycken i våras på 2,5 kg 3,5 kg
Vilket är fin fisk i resten av landet också.
mandatory
2008-01-06, 18:41
Synd att du inte bor närmre, har 30 mil till götet. Hade gärna fiskat me nån, känner ingen förutom min far som fiskar hö. så jag e ute själv varje helg å nöter.
crillegbg
2008-01-06, 19:06
dom var fina och kamp glada riktigt kul men lite nybörjar tur kan man säga
crillegbg
2008-01-06, 19:08
oki ryd var ligger det du fiskar på östkusten då jag och min sambo hyr en stuga i valdermarsvik en vecka på sommaren
mandatory
2008-01-06, 19:36
oki ryd var ligger det du fiskar på östkusten då jag och min sambo hyr en stuga i valdermarsvik en vecka på sommaren
De ligger typ 6 mil söder om växjö. Fiskar på blekingekusten å på österlen, de e grejer de!!:popcorn:
crillegbg
2008-01-06, 20:14
oki då vet jag
MattiasA
2008-01-06, 21:25
storlek på havsöringen på västkusten... utlekt på 4 kg är mitt rekord. En kompis tog en på 8 kg... allt på fluga. Finns stora också=)
crillegbg
2008-01-07, 00:13
har hört talas om öring på 10kg mitt rek ligger 3,5 kg
Pleasureseeker
2008-01-30, 22:55
Tog upp fisket igen förra sesongen å körde så ofta jag kunde men det blev inte så mycket som man velat p.g.a jobbet men ska köra så mycket jag hinner denna sesongen..
Bor oxå åt öster i gbg hör av dig när det börjar närma sig april...
Pleasureseeker
2008-01-30, 22:56
oj norra stog det hehehe..
2,5 och 3,5 kg är fina fiskar även på ostkusten....Man för sjutton, det heter havsöringsfisket....Inga j-la särskrivningar...Tack!
UL_Jonas
2008-02-05, 22:31
Jag kommer att flytta till vänersborg i slutet av veckan.
Och söker således fiskekompisar i trakten gärna för att ge sig utt på h-ö jakt när det börjar bli lagligt..
Har inga problem om det skulle krävas lite bilåka..
Vart bor du någonstans?
Hör av er (pm om ni vill) ni som är sugna på att visa en nyinflyttad från norrland lite bra ställen..
\\Jonas
Hej hej. Jag e ny här och e besviken på mina fiske kamrater.
Så jag slänger in en liten ansökan av fiske polare här jag med. Och jag bor i centrala gbg ><..
Och måste även lägga till att H-Ö fisket här i bohuslän e bra.
Förra premiären vart det hela 17st dock på spin och den största var bara 1.8kg
Dock e jag uppvuxen i norra bohuslän ( Strömstad ) och där finns det fina ställen och där finns stora veta jag :).
Hör gärna av dig om du fortfarande lr om någon annan vill fiska lite :fisk:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.